Polityka prywatności Kancelarii Notarialnej Angeliki Łuczak

Zaufanie stanowi fundament zawodu notariusza. W Kancelarii Notarialnej Angeliki Łuczak rozumiemy, że jest ono nierozerwalnie związane z absolutnym bezpieczeństwem powierzonych nam informacji. Ochrona Państwa danych osobowych to dla nas nie tylko obowiązek prawny wynikający z RODO, ale przede wszystkim naturalne rozszerzenie zasady tajemnicy notarialnej. Niniejsza Polityka Prywatności została stworzona, aby w sposób w pełni transparentny i zrozumiały przedstawić, w jaki sposób gromadzimy, przetwarzamy i chronimy Państwa dane, dając Państwu pełną kontrolę i poczucie bezpieczeństwa na każdym etapie naszej współpracy.

Niniejszy dokument ma na celu realizację obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej „RODO”.

§ 1. Administrator Danych Osobowych

Administratorem Państwa danych osobowych jest Notariusz Angelika Łuczak, prowadząca Kancelarię Notarialną pod adresem: ul. Zygmunta Krasińskiego 2/4/6 lok. 23, 01-601 Warszawa.

Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez:

  • Adres e-mail: luczak@zoliborznotariusze.pl
  • Numer telefonu: 531 117 717
  • Adres korespondencyjny: ul. Zygmunta Krasińskiego 2/4/6 lok. 23, 01-601 Warszawa

§ 2. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych

Państwa dane osobowe przetwarzane są w następujących celach:

  1. Dokonywanie czynności notarialnych:
    • Cel: Realizacja obowiązków nałożonych na notariusza ustawą z dnia 14 lutego 1991 r. – Prawo o notariacie, w tym sporządzanie aktów notarialnych, aktów poświadczenia dziedziczenia, poświadczeń i innych dokumentów.
    • Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. c RODO (przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze), w związku z przepisami ustawy Prawo o notariacie.
    • Okres przetwarzania: Dane zawarte w aktach notarialnych przechowywane są przez okres 10 lat od daty ich sporządzenia, a następnie przekazywane są na przechowanie do archiwum właściwego sądu rejonowego.
  2. Obsługa zapytań i korespondencji:
    • Cel: Udzielanie odpowiedzi na zapytania kierowane drogą elektroniczną (e-mail), telefoniczną lub tradycyjną, w tym przedstawianie informacji o warunkach dokonania czynności notarialnej.
    • Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora, polegający na obsłudze korespondencji i budowaniu relacji z klientami) lub Art. 6 ust. 1 lit. b RODO (podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy).
    • Okres przetwarzania: Dane przetwarzane są przez czas niezbędny do zakończenia korespondencji lub do momentu wniesienia skutecznego sprzeciwu.
  3. Realizacja obowiązków publicznoprawnych:
    • Cel: Przekazywanie informacji i dokumentów uprawnionym organom państwowym, takim jak sądy, urzędy skarbowe, organy administracji publicznej, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    • Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z odpowiednimi przepisami prawa (np. Kodeks postępowania cywilnego, ustawa o podatku od czynności cywilnoprawnych).
    • Okres przetwarzania: Zgodnie z okresami wymaganymi przez poszczególne ustawy.
  4. Administrowanie witryną internetową:
    • Cel: Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, analiza statystyk, administrowanie serwerem.
    • Podstawa prawna: Art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes administratora).
    • Okres przetwarzania: Dane (np. logi serwera) przechowywane są przez okres wymagany przez dostawcę usług hostingowych, zazwyczaj nie dłużej niż rok.

§ 3. Prawa osób, których dane dotyczą

W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:

  1. Prawo dostępu do danych (art. 15 RODO): Prawo do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są Państwa dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, prawo do uzyskania dostępu do nich.
  2. Prawo do sprostowania danych (art. 16 RODO): Prawo do żądania niezwłocznego sprostowania danych, które są nieprawidłowe.
  3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) (art. 17 RODO): Prawo do żądania usunięcia danych, z zastrzeżeniem, że prawo to jest istotnie ograniczone w odniesieniu do danych przetwarzanych w ramach dokonywania czynności notarialnych, ze względu na obowiązek prawny ich przechowywania.
  4. Prawo do ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO): Prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w określonych przypadkach.
  5. Prawo do wniesienia sprzeciwu (art. 21 RODO): Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych opartego na prawnie uzasadnionym interesie Administratora.
  6. Prawo do przenoszenia danych (art. 20 RODO): Prawo to ma zastosowanie jedynie w ograniczonym zakresie, gdyż podstawą przetwarzania danych przez notariusza nie jest umowa ani zgoda.
  7. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

§ 4. Odbiorcy danych osobowych

Odbiorcami Państwa danych osobowych mogą być:

  • Sądy i organy administracji publicznej (np. urzędy skarbowe, urzędy gminy).
  • Inne podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
  • Dostawcy usług technicznych i organizacyjnych (np. dostawca oprogramowania, firma hostingowa, operatorzy pocztowi).
  • Inni uczestnicy czynności notarialnych (strony umowy).

Wszyscy odbiorcy zobowiązani są do zachowania poufności i przetwarzania danych zgodnie z prawem.

§ 5. Wymóg podania danych

Podanie przez Państwa danych osobowych w celu dokonania czynności notarialnej jest wymogiem ustawowym, wynikającym z ustawy Prawo o notariacie. Odmowa ich podania uniemożliwi dokonanie czynności. W przypadku korespondencji, podanie danych jest dobrowolne, lecz niezbędne do uzyskania odpowiedzi.

§ 6. Pliki cookies

  1. Witryna Kancelarii może wykorzystywać pliki cookies (tzw. „ciasteczka”), które stanowią niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer i zapisywane na urządzeniu końcowym użytkownika.
  2. Stosowane są cookies sesyjne (tymczasowe) oraz stałe. Cookies sesyjne usuwane są po zamknięciu przeglądarki, natomiast stałe przechowywane są przez określony czas.
  3. Witryna wykorzystuje cookies w celach statystycznych i w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu.
  4. W każdej chwili mogą Państwo zarządzać ustawieniami cookies z poziomu swojej przeglądarki internetowej, w tym całkowicie je zablokować. Ograniczenie stosowania plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

§ 7. Zmiany w polityce prywatności

Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności. Wszelkie zmiany będą publikowane na tej stronie. Zalecamy regularne zapoznawanie się z treścią polityki.